Wikia

Blauwe Bergen
250px
De Blauwe Bergen, met rechts-vanonder een Dwergen Mijn
Gebied-Informatie
Locatie Westelijk van Eriador en Oostelijk van Lindon
Vegetatie Bomen in lager gelegen gebieden
Dieren en monsters Boerderijdieren, Everzwijnen
NPC's Dwergen in gegenereerde structuren
Risico op Bandieten Zeldzaam
Risico op Invasies Gundabad (Ongewoon)
Gegenereerde structuren Blauwe Bergen Vesting, Dwergen Huis, Dwergen Mijn
Nabij gelegen gebieden Toendra [N], Eriador [O], Lindon [W], Grote Zee [W]
Sub-Gebieden Blauwe Bergen Uitlopers
Geschiedenis
Toegevoegd in: Publiek Beta 13

De Blauwe Bergen of Ered Luin zijn een bergketen ver in het Westen, vlak bij het rijk van de hoog-elfen Lindon. Het is een van de weinige overgebleven landen waar dwergen wonen. Sarlluin, de steen in de blauwe bergen heeft een blauwe schijn. Zoals bij de meeste bergen, zijn deze bergen bedekt met sneeuw. De sneeuw start vanaf laag 100 terwijl dikke sneeuw (sneeuwblokken) start rond de 110. Onder laag 100 is er enkel sarlluin terwijl onder laag 90 gras door de sarlluin kan komen, waarbij het kleine valleien creeërt waarin bomen en andere planten groeien.

Samen met de Ijzerheuvels, is dit gebied een van de weinige gebieden die Gloeisteen Erts bevatten.

Hier kunnen ook Blauwe Dwergen-huizen, -mijnen en -kastelen worden aangetroffen

Sub-biomenEdit

Blauwe Bergen Uitlopers Edit

de Blauwe Bergen Uitlopers zijn één van de sub-biomen van de Blauwe Bergen. De Blauwe Bergen Uitlopers liggen aan de voet van het Blauwe Berggebied. De Blauwe Bergen Uitloper is een bergachtig gebied. Al is dit landschap niets tegenover het grote Blauwe Bergen gebied. In de Uitlopers is geen sneeuw te vinden. Er zijn wel Blauwe Dwergen structuren aanwezig.

VariantenEdit

Blauwen Bergen Licht Bos Edit

Het Blauwe Bergen licht bos is ongeveer hetzelfde als de normale Blauwe Bergen Bioom. Maar, er zijn meer bomen te vinden. De bomen in het Licht Bos staan bijna compleet apart. Dit bos is gemakkelijker te doorkruisen dan een normaal bos.

Around Wikia's network

Random Wiki