Wikia

Alhoewel niet zo groot als het ooit was, toen de lijn van Anárion nog heerste, is het nog steeds een machtig land, dat als blokkade tussen Mordor en de Vrij Volkeren ligt.

Landschap Edit

Gondor lijkt veel op de normale Minecraft vlakte gebied. Het is redelijk plat met hier en daar een boom.

Ligging Edit

Gondor is het zuidelijkste land van de vrije volkeren, en ligt direct ten westen van Mordor. Ook ligt het ten noorden van Harad en ten zuiden van Rohan.

Ondergebieden Edit

Gondor heuvels Edit

De heuvels van Gondor zijn veel bergachtiger dan de rest van Gondor. Ze zijn te vinden ten zuiden van de Witte Bergen en ten westen van Lebennin, maar soms zijn ook op andere plekken te vinden.

Gondor bos Edit

Ook in Gondor zijn er bossen te vinden. Hier zijn natuurlijk veel meer bomen, maar sommigen zeggen ook dat er meer kruiden zijn, zoals het speciale Athelas.

De Witte Bergen Edit

In het noorden van Gondor zijn de Witte Bergen. De enige gebouwen hier zijn de Gondor baken torens. Dat zijn ook de enige plekken waar hier Gondorianen voorkomen. 's Nachts spawnen er Orcs van Mordor. De Witte Bergen bestaan uit Gondor Steen. Voor het betreden van dit gebied ontvang je een Prestatie genaamd Ered Nimrais.

Lebennin Edit

Voor goede spelers is dit een vriendelijker gebied dan het normale Gondor, omdat er meer Gondorianen en minder Orcs voorkomen. Loot-technisch is het minder ideaal, want er komen minder Forten voor.

Ithilien Edit

Ten oosten van Gondor vind je het gebied Ithilien, een heuvelachtig boslandschap met Rangers van Ithilien. Een deel van Ithilien is een zogenaamd Wasteland, een gebied vernietigd door de orcs van Mordor. De Ithilien Wastelands zijn echter niet compleet uitgestorven, hier en daar staat er nog een levende boom.

Pelennor velden Edit

Rond de stad Minas Tirith liggen de Pelennor velden, een vlakte die lijktop de standaard minecraft vlakt, maar dan met bomen die afzonderlijk staan. Hier zijn geen orks, bandieten of invasies, vanwege de zware bewakening. Momenteel zijn er dorpen en torens de gebouwen die hier gevonden, buiten de Rammas Echor (de muur rond dit gebied) . Als men dit gebied betreed, krijg je de achievement "the townlands".

Gebouwen Edit

Smid van Gondor Edit

Baken Toren (alleen in de Witte Bergen) Edit

Geschuttoren van Gondor Edit

Obelisk van Gondor

Fort van Gondor

Ruine van een Baken Toren

Ruine van een Toren van Gondor

Ruine van Gondor (klein en groot) Edit

Wezens Edit

Soldaat van Gondor

Boogschutter van Gondor

Toren Bewaker

Kapitein van Gondor

Smid van Gondor

Mordor orc

Mordor orc boogschutter

Mordor orc bommenwerper

Gondor ruin wraithEdit

Around Wikia's network

Random Wiki