Wikia

Nabij Harad is de grote, dorre woestijnregio gelegen ten zuiden van Gondor en Mordor. In dit land zijn cactussen veel zeldzamer dan in Vanilla Minecraft, en oppervlaktewater is praktisch niet aanwezig. Nabij Harad is de woonplaats van de Nabije Haradrim.

Als de speler Nabij Harad betreed ontvangt hij de prestatie "The Great Desert", ofwel "De Grote Woestijn".

Als gevolg van de intense hitte krijgt de speler periodiek schade, vergelijkbaar met de manier waarop dat ook gebeurd door de intense kou in Forodwaith. De beste manier om aan de hitte te ontsnappen is om speciale kleding te dragen, gewaden. Daarnaast kun je ook gewoon af en toe een schaduwplekje opzoeken of alleen 's nachts reizen. 's Nachts reizen brengt echter een ander gevaar met zich mee, namelijk Schorpioenen.

Kamelen komen hier voor en kunnen, na ze getemd zijn, door elke speler bereden worden.

Temidden van deze gigantische zandvlakte vindt men een vruchtbare vallei rond de grote rivier. Het is in dit gebied dat men de Mensen van Nabij Harad en hun gebouwen aan kunt treffen.

Sub-biomen Edit

Vruchtbaar Nabij Harad Edit

Vruchtbaar Nabij Harad is een sub-bioom van Nabij Harad, gelegen langs de grote rivier waaraan de regio zijn vruchtbaarheid dankt.

Het oppervlakteterrein is een mix van gras, aarde, zand en rood zand. Sinds Beta 29 varieert de samenstelling van de grond lichtelijk elke paar-honderd blokken. Op deze manier kan de speler wat ruigere regio's met relatief veel zand en aarde, weelderige regio's met slechts hier en daar wat aarde en zand, en alles er tussenin vinden. Vele onvolgroeide eikenbomen, hoge cederbomen en af en toe een dadelpalm kunnen in het landschap gevonden worden.

Deze sub-bioom is ook de woonplaats van Nabije Haradrim; -Boogschutters en -Krijgers. Ze kunnen zowel rondwandelend door het gebied als in dorpen en forten gevonden worden. Het is in dit gebied niet nodig om gewaden te dragen.

Semiwoestijn van Nabij Harad Edit

Dit gebied is vergelijkbaar met de Nabij Harad Woestijn, maar heeft, omdat het zuidelijker gelegen is, wat dunne vegetatie: dor gras, hier en daar een bloem en bomen, hoewel de meeste daarvan dood zullen zijn.

Rode Woestijn van Nabij Harad Edit

Deze sub-bioom ligt ten noord-westen van Nabij Harad, en is afgezien van één aspect precies hetzelfde als de normale woestijn: het zand is hier rood. Ook het zandsteen, waarvan je rode bakstenen van kunt maken, is hier rood. Hierdoor krijgt het gebied een erg unieke aanblik.

Nabij Harad Oase Edit

Deze kleine gebiedjes kunnen willekeurig in de woestijn gevonden worden. Het is vergelijkbaar met Vruchtbaar Nabij Harad, en er kunnen zelfs Nabije Haradrim voorkomen. Oases hebben over het algemeen weelderig, vruchtbaar gras met vele bloemen, vaak rond een poeltje water gelegen. Dieren als konijnen en vogels kunnen verschijnen in een oase. Er kunnen bomen als eiken, cederbomen, cipressen dadelpalmen en olijfbomen groeien. Als de speler een oase betreed ontvangt hij de prestatie "Jewel of Harad", ofwel "Juweel van Harad".

Around Wikia's network

Random Wiki