Wikia

Dit zijn de regels van over hoe pagina's er uit moeten zien. Als deze maatstaven niet worden nageleefd, word de gebruiker gewaarschuwd en word het betreffende "kwaad" verwijderd. Voel je vrij, admins, om deze pagina te vergroten. Voorbeeldpagina.

Over tekst op pagina's

Delen

Elke pagina moet bepaalde delen hebben gebaseerd op het wezen/gebied/voorwerp/enz. Categorieën horen hier niet bij. Deze delen moeten zo gedetailleerd mogelijk zijn.

Notitie: Elke pagina MOET juiste spelling, grammatica enz. hebben. Er mag geen Engels gebruikt worden, en de naam van de pagina moet altijd een hoofdletter voor elk woord hebben.

Gebieden

Pagina's over gebieden moet de volgende delen bevatten (daarom niet specifiek in deze volgorde):

  • Sub-gebieden - Welke kleinere gebieden je kan vinden in dit gebied (Bv. Eriador woudlanden voor Eriador). Bij elk sub-gebied dat je opschrijft, moet er een beschrijving zijn, al dan niet met deze indeling.
  • Structuren - Welke structuren je hier kan vinden. Als er sub-gebieden zijn, moet er bij staan in welke sub-gebieden die structuren voorkomen. Dit moet niet vermeld worden als de structuur in elk sub-gebied genereert.
  • Dieren - Welke dieren of NPC's hier voorkomen.
  • Ertsen - Alleen nodig wanneer een gebied speciale erts-kwaliteiten heeft, zoals Gulduril-erts dat genereert in Dol Guldur, of de hoeveelheid ertsen in een gebied, zoals de Rode Bergen.
  • Vegetatie - Welke types planten en bomen hier groeien. Er moet ook vermeld worden in welke mate ze genereren.

NPC's en Monsters

Pagina's over monsters of NPC's moeten de volgende delen hebben:

  • Spawnen - Een lijst met in welke gebieden ze spawnen.
  • Gedrag - Hoe gedragen ze zich tijdens gevechten (Vreedzaam? Agressief?) of elk ander speciaal gedrag.
  • Drops - Wat het wezen dropt, met de hoeveelheid en de
  • Kopen/huren - (Alleen voor verkopers/aanvoerders) en Temmen voor (huis)dieren.

Blokken

Blokken moeten delen hebben over beschikbaarheid (waar het gevonden word, enz.) en maken/gebruik.

Voorwerpen

Moeten delen hebben over maken, verkrijgen, schade (als het een wapen is), en bescherming (als het beplating is).

Gebouwen

Gebouwen moeten delen hebben over locaties (waar het gevonden wordt), binnenkant (moet zeer gedetailleerd zijn), monsters/NPC's en buit.

Werkbanken

Werkbanken moeten een lijst van elk voorwerp dat er op gemaakt moet worden met erbij (in een ander deel) de normale blok-informatie (zie Blokken). De tabel met deze informatie moet dichtgeklapt starten.

Infoboxen

Elke pagina moet een infobox sjabloon hebben als er een geaste beschikbaar is. Er zijn (binnenkort) infoboxen voor z.g.a. elke soort pagina. Als je een paar dingen over de infobox niet weet, zoek het op of schrijf "Onbekend".

Navigatie Sjablonen

Voor de meeste thema's, bestaat er (binnenkort) ook een navigatie sjabloon. Voeg het toe aan het einde van de pagina als dat mogelijk is. Om een pagina aan een navigatie sjabloon toe te voegen, vraag het aan een admin als je niet zeker bent hoe je het moet doen.

Tabellen

Alle tabellen op de wiki moeten de zelfde afmetingen hebben. Kopiëer GEEN tabellen uit Word documenten. Om een tabel de juiste afmetingen te geven die passen bij onze wiki-maatstaven, gebruik de volgende codering:

{| border="0" cellpadding="1" cellspacing="1" class="article-table" style="width: 500px;"

Over afbeeldingen

Volg deze maatstaven wanneer je afbeeldingen toevoegt, met de uitzondering van individuele gebruikers-pagina's. Afbeeldingen die deze maatstaven niet volgen, worden verwijderd, en de gebruiker gewaarschuwd.

  • Geen texture packs: Bepaalde texture packs kunnen de ogen pijn doen en zijn gewoonweg irriterend voor sommige gebruikers, en kunnen verwarrend zijn voor nog meer. Zet alles op de normale textures voor dat je gaat screenhotten voor de wiki.
  • Geen shaders of grafische mods: Deze kunnen ook mensen irriteren en kunnen hoofdpijn veroorzaken.
  • FOV staat op normaal: Weeral, hoge FOV kan duizeligheid, hoofpijn en in extreme gevallen mensen misselijk maken.
  • Mooie graphics, zachte belichting en reder distance op 8 : Minecraft video instellingen moeten op deze niveaus staan voor de beste kwaliteit screenshots.
  • F1: Je zou in F1 modus zijn terwijl je een screenshot maakt, behalve als het je inventaris of een GUI betreft.
  • Benamen: Benoem afbeeldingen zo dat ze relevant tot het onderwerp en makkelijk te vinden zijn. Laat ze NIET hun eigen datum-naam behouden.

Eindnotitie

Als je ooit onzeker bent hoe een pagina in te delen voor de wiki, kan het niet misgaan door te gaan kijken bij andere pagina's en het dan te kopiëren. Als al de rest mislukt, de admins zijn er altijd om je te helpen.